Yazılı Fetva

Öğrenci olmayanın ulaşımda öğrenci kartı kullanması caiz midir?

7082
01.10.2011

Bir süreliğine, İstanbul'da bir meslek sahibi olabilmek için üniversitede eğitim almam gerekiyor. İstanbul'da öğrenciliği geçen sene biten arkadaşımla kalıyorum. Burada ulaşımlarda kullanılan akbile sahip değilim ve arkadaşımın öğrenciliğinden kalma akbilini kullanıyorum. Acaba kullanmış olduğum akbille kul hakkına girmiş olur muyum? Çünkü öğrenciliğim bitti ve indirimli yolculuk yapıyorum.

Akbilde belirtilen kullanma şartnamesine uymayan bir usulle onun kullanılması caiz olmaz.

el-ezkar
Nureddin Yıldız