Yazılı Fetva

Mahkeme kararıyla anapara üzerine gelen faiz parası kullanılabilir mi?

4721
14.10.2011

 

Ben şu anda emekli olmuş bir bayanım. 2005 yılında çalışmakta olduğum kurum kapatılarak tüm özlük haklarımla birlikte başka bir kuruma devredildik. Devirden önce, kapanan kurumumuz maaşlarımıza yansıyan %10 enflasyon farkını düzenli olarak ödüyordu. Ancak devredildiğimiz kurum bu %10’luk farkı vermeyeceğini bildirdi. Bunun üzerine topluca dava açtık. Bu süreç 2011 yılı mayıs ayında lehimize sonuçlandı. Ben ise 2008 yılı haziran ayında emekli oldum. Bu süreçte mahkeme, ana paramızın yanında gecikme süresi için faiz hesabı da yaparak bunu tarafıma ödedi. Benim sormak istediğim, ana param üzerindeki bu faiz olarak hesaplanan tutar benim hakkım mıdır, yoksa faiz olduğu için kullanmamam mı gerekir?

Ana paranızın üzerine konan parayı almanız gerekiyor ama onu ikinci şahıslara verseniz daha hayırlı bir iş yapmış olursunuz. Bir veya iki üç fakir yakınınıza verin.

el-ezkar
Nureddin Yıldız