Yazılı Fetva

Başkasının alışverişinden puan/bonus kazanmak caiz midir?

145
22.06.2026

Başkası adına yaptığım alışverişten ve bilet ayarlamasından puan kazandığım oluyor. Bu puanlar sonunda bir kazanç olarak bende kalıyor, bunları değerlendirmem bana helal olur mu?

Puan neticede bir menfaattir. Bu menfaat ticareti yapanın olması gerekir. Sen onun vekili olarak biletini temin ediyorsun veya alışveriş yapıyorsun. Ortaya çıkan kazanç ne ise ona ait olmalıdır. Sen bu durumu ona izah ettiğinde ‘puanlar senin olsun’ derse sakıncası olmaz. Demezse başkasının hakkını gasp etmiş sayılırsın.

Böyle bir sonuç olmaması için yaptığın bu işleri ücret karşılığında yap. Ücretini de elde edilecek puan şeklinde sayabilirsin.

el-ezkar
Nureddin Yıldız