Yazılı Fetva

Çalıştığım iş yerinde zarara neden oldum, zararı karşılamam gerekir mi?

207
22.06.2026

Çalıştığım iş yerinde (cam çerçeve üretimi yapıyoruz) zarara neden oldum. Bu zararı ödemeli miyim?

İşçi olarak çalıştığın bir yerde kastın ve ihmalin olmadan ortaya çıkan zararı ödemen gerekmez. İhmalin varsa zararı ödersin. İş yeri sahibi hakkını helal ederse yine ödemen gerekmez. İş yeri sahibi olmadan da işletmenin müdürü aynı helalliği sana verebilir.

el-ezkar
Nureddin Yıldız