Yazılı Fetva

Zina yaptığım kişiyle evlenmem gerekir mi?

41481
12.10.2011

 

Hocam, ben 18 yaşındayım. Daha önce bazı kız arkadaşlarım oldu. Hiçbiriyle ilişkim ileri bir seviyeye gitmemişti; ancak son görüştüğüm kız arkadaşımla sınırları aştık. Şimdi bundan dolayı çok utanıyorum ve samimiyetle tövbe ediyorum. İnşallah Allah tövbemi kabul eder. Hocam, bazı büyüklerimden duyduğuma göre bir kişiyle böyle bir yakınlık yaşandıktan sonra o kişi artık insanın “namusu” olurmuş. Fakat ben aynı hataları tekrar etmemek için kendimi bu ilişkiden uzak tutmaya çalışıyor ve Allah’a sığınıyorum. Bu durumda ne yapmalıyım? Bu kız arkadaşımla ilişkiye devam edip onunla evlenmeyi mi düşünmeliyim, yoksa kendi yoluma mı bakmalıyım? Ayrıca ailemde tesettürsüz kimse yoktur. Köy kökenli bir aile olduğumuz için bazı konular bize hâlâ yabancı ve garip geliyor. O ise şehirde doğup büyümüş birisi. Bu durumun dinî açıdan hükmü nedir? Nasıl hareket etmem gerekir?

Önce büyük bir tevbe yapıp Allah'ın huzuruna çıkmaya hazırlıklı olun. Ardından da onunla evlenme yolunu tercih edin. O da buna hazır olsun.

el-ezkar
Nureddin Yıldız