Hamileliğimin başındayım, ramazan orucunu tutmalı mıyım?
Sormak istediğim konu oruç ile alakalı. Geçen hafta hamile olduğumu öğrendim. Ramazan ayı başladığında nasipse iki aylık hamile olacağım. Doktorlar, organ gelişiminin olduğu ilk üç ayda kesinlikle aç ve susuz kalınmamasını, oruç tutulmamasını söylüyorlar. Özellikle uzun yaz günlerinde anne ve bebeğin olumsuz etkilenebileceğini belirtiyorlar. Bu bilgileri dikkate alarak Ramazan ayında oruç tutmazsam günaha girer miyim? İçim hiç rahat değil, oruç tutmak istiyorum fakat bebeğime bir zarar gelmesinden de çok korkuyorum.
Anneliğiniz mübarek olsun. Çocuğunuzu da şimdiden, Meryem'in annesi gibi Allah'a adayın ama bu adama fiilen olsun, sözle Allah'a fiilen ise markalara adanmış bir çocuk olmasın. Size de yavrunuza da Allah sıhhat ve afiyet versin. Eğer sizin hamileliğinizi izleyen doktorunuz size orucu sakıncalı bulursa tutmayabilirsiniz. İyileştikten sonra tutamadıklarınızı kaza edersiniz. Tıpkı aybaşı günlerinizdeki gibi yaparsınız.
FETVA ETİKETLERİ
dini sorular doğum doktor fetva hamilelik kaza nureddin yıldız nurettin yıldız oruç ramazan orucu
