Kadının evinde mi camide mi teravih kılması daha uygun olur?
Benim 1 yaşında bir bebeğim var. Bu ramazan eşimle birlikte hatimle teravih namazı kılmak istiyoruz. Ancak bebekle ilgilenmek sebebiyle bu durum zor oluyor. Eşim “Bir gün sen kıl, bebeğe ben bakayım; bir gün ben kılayım” şeklinde bir teklif yaptı. Erkeklerin camide kılması daha faziletli olduğu için bu teklif içime tam olarak sinmedi. Ancak teravih kılmayı da istiyorum. Bu durumda evde kendi başıma kılmam mı, yoksa eşimle sırayla camiye giderek kılmamız mı dinen daha uygun ve daha faziletli olur?
Erkeklerin farz namazları camide cemaatle kılmaları, bireysel olarak kıldıkları namazdan yirmi yedi kat daha faziletlidir. Kadınların ise farz ya da nafile namazlarını evlerinde, hatta evlerinin en ücra köşelerinde kılmaları daha faziletlidir. Bununla birlikte kadınların farz veya nafile namazlarını camide eda etmelerinde herhangi bir sakınca yoktur. Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem döneminde sahabe hanımları namazlarını mescidde kılmak istediklerinde herhangi bir engel karşılaşmadılar. Siz de teravih namazını camiide daha huşulu bir şekilde kılacağınıza inanıyorsanız, eşinizle de çocuğa nöbet usulü bakabileceğinize dair bir istişare yaptıysanız neden bir sakıncası olsun.
Teravih namazı nafile bir ibadettir. Bu ibadeti yerine getirmek adına eşinizle karşı karşıya gelmemeniz daha önemlidir. Eşinizle nasıl anlaşma sağlıyorsanız o şekilde hareket edebilirsiniz. Bununla birlikte Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem kadının en faziletli namazının evinde kıldığı namaz olduğunu söylediği için Allah Teala katında da elbette en makbul olanı peygamberinin söylediğidir.
