Yazılı Fetva

Tasavvuf Bid'at Mıdır ?

19457
11.01.2012

Kıymetli hocam,  Allah sizden razı olsun kalbinizi dini üstünde sabit kılsın, her anınız rıza üzre olsun... Soracağım bu soru biraz özel, Hocam, ailem ve dahi bende tasavvufa sıcağız. Herhangi bi' cemate bağlı değiliz, Allah için hizmet eden herkesten Allah razı olsun. Sadece rahmetli Erbakan hocaya İslami bir nizam istediği için sıcağım. Allah ondan razı olsun,  amin. Hocam, tasavvuf için son zamanlarda bana bidat olabilir mi diye kuruntular geldi. Dünya mevlevillik diye yeni bir din ortaya atarak islamı haşa söndürmeye çalışıyorlar gibi gizli güçlerin uzun yıllar önce kurduğu bir plan gibi yorumlar duyuyorum felan felan... Kuran ve sünneti hesap almayan, onu aşmaya çalışan, söndürmeye çalışan (ki kimin gücü yetebilir) şeye tabii ki karşıyız. Hatta Mevlana (k.s) hazretlerine yanlış yorum yapanlara Mevlana hazretlerinin pergel örneğini veriyordum. pergelin bir ayağı Kuran ve sünnete çakılıdır diğer ayağının uçuşu Kuran ve sünneti referans olarak almazsa boşadır. Hocam kesin bir cevap istiyorum, Tasavvuf Bid'at mi? biliyorum Altınolukta yazdığınızı görüyorum, o yüzden kesin bi cevap verebilir misinz bilmiyorum ama hocam şunu bilin siz şuan ne derseniz o benim için öyle olcak. Öyle derseniz ne bunu savunan cemaatlere bir şey diyeceğim veya içimden geçireceğim. sizin dediğiniz gibi biz iyi yönlerini alır, kötü yönlerini bırakırız. Farklılıklarımız olur ama ayrılığımız olmaz. bidattir veya değildir diye net cevap verirseniz sevinirim ya da kızım boşver bunları derseniz yine tamam. Hakkınızı helal edin ikinci sorumsa, kandiller için olcak. Akrabalarımızı o günlerde bizzat kutlamak için arıyoruz. Babannem özellikle telefon başında bekler, babam çok özen gösterir ona. canım tatlım diye çocuk sever gibi sever. Allah ondan razı olsun günlük uğrar. Benden de aramamı ziyaret etmemi ister kandilde kızım unutma babanneni bir ara diye de mutlaka hatırlatır ama sizi dinleyeli beri acaba bidat mi ki diye düşünmeye başladım. "Akrabalarını kandil için arama da başka günler istersen her gün ara" derseniz tamam hocam siz ne derseniz.

Selamünaleyküm.
Tasavvuf, sistematik olarak ashabı kiram zamanında yoktu. Ama İslam'ı ince ayarlarıyla yaşama anlamındaki muhtevasını İslam'ın ruhundan almaktadır.

Bunun tartışılacak bir yönü yoktur. İmam Gazâlî gibi bir mutasavvıf, peşinden gidilecek ve izi sürülecek bir şahsiyettir ama lüks ve şatafat içinde yaşayıp zühd edebiyatı yapan tasavvuf sektörü mensupları sun'idir, asla peşlerinden gitmek zorunda değiliz. Kim Kur'an ve Sünnet'i birinci ve aşılamaz ölçü görüyor, gördüğü gibi yaşıyorsa adının ne olduğu hiç önemli değildir. Onu severiz sayarız. Felsefeyi dine karıştıran, çağın fitnelerine karşı cıvık kalan, ashabı kiramı ikinci plana düşüren de bizim gözümüzde arızalıdır. Ne severiz ne peşinden gideriz.
Kandiller için de şunu söyleyebiliriz:
Eğer kandiller 365-5 = Müslümanlık gibi bir formülün gerçekleşmesi için ise onu da yok sayarız. Bu bir tuzaktır deriz. Hayır, birbirimizi hatırlama ve hiç değilse bir günü kurtarma sebebi ise ona sıcak bakarız. Allah'a emanet olun.

Nureddin Yıldız