Yazılı Fetva

Abdest aldıktan sonra idrarı tutamıyorum, özür sahibi sayılır mıyım?

31946
01.10.2011

 

Abdest aldıktan sonra idrar tutamama gibi bir sorun yaşıyorum. Ya da bunun vesvese olup olmadığını bilmiyorum. Sürekli şüpheye düşüyorum ve bu durum özellikle abdest aldıktan sonra oluyor. Normal hayatımda ise böyle bir problemim pek olmuyor. Bu durumda dinen “özür sahibi” sayılır mıyım?

Hayır, özürlü olmanız için sürekli bir ıslaklık ve benzeri elle tutulur bir işaret gereklidir. Sizinki bir vesvese ise, onu yok sayıp ibadetinize devam edin. Ama yok sayın. Hiç aldırmayın. Bir akıntı fiilen varsa muhakkak doktora görünün.

el-ezkar
Nureddin Yıldız