Pandemi Tedbirleri

Gariplik sadece sembolik ifade midir?

Dinin ve dindarın garip olmasını günlük hayatın içinde nasıl belgeleyebiliriz? Bu gariplik sadece sembolik bir ifade midir yoksa?

Dinin ve dindarın garip olması “yok olması, sıfır olması” değildir. Allah’ın izni ile ne din ne dindar kıyamete kadar sıfır olmaz. Öyle bir şey olsa o, kıyamet vaktinin tamam olduğunu gösterir. Görsel olarak bir azalma, kenarda kalma durumudur söz konusu olan. Bu durumu da hayatın farklı alanlarında incelememiz mümkündür:
 
– Bu ümmetin ilk ve orijinal nesli olan Ashabı Kiram ya da selef imanının/iman tarzının yalnızlığa terk edilmiş olması, onun yerine daha sonraki idraklerin rağbet görmesi,
 
– İslam Şeriatının tatbik edilemiyor olması,
 
– İbadetlerin gitgide azalan bir düzeyde ihmal ediliyor olması,
 
– Ahlâkın, yabancıların yani bu ümmetten olmayanların ahlâkına benzemesi ve bunda da sakınca görülmemesi,
 
– Allah’a davet eden âlimlerin ve davetçilerin yalnızlığa itilmesi, kimsesiz kalmaları,
 
– İlmin geçim kaynağı olmayı aşamaması, Allah için bir ibadet niteliğinin kaybolması,
 
– Mü’minler için bir iman meselesi olan VELA/BERA yani mü’min mü’min iledir, kâfirlerden uzaktır itikadının zayıflaması gibi göstergeler üzerinden dinin ve dindarın garipliği izlenebilir. Allah Teâlâ muhafaza buyursun, böyle bir olguyu sakıncası olmayan bir gelişme olarak görüp kabullenmek bir beladır. Böyle bir dönemde yaşamayı Allah’ın bir imtihanı olarak görüp himmet ve çalışmayı arttırmak ise biiznillah imtihanı kazanmaktır. Allah’tan kazanan kullarından olmayı bize kolay kılmasını dileriz.