Bir Fetva

Karşılık verilmeyen tek taraflı Sıla-ı Rahim’e devam etmek gerekir mi?

1992
13.05.2018

419) Karşılık Verilmeyen Tek Taraflı Sıla-ı Rahime Devam Etmek Gerekir Mi?

Bismillah
Elhamdülillah, vessalatu vesselamu alâ Resûlillah
Sıla-ı rahim insanların birinci derecedeki akrabalarıyla ilgilenmesi demektir. Anne, baba, dede, nene, dayı, amca, teyze, hala, kardeşler bir de. Birinci derecede kan bağı açısından bağ. Bu Allah’ın emridir. Namaz gibi, oruç gibi, hac gibi. Her ne kadar sıla-ı rahim diye namaz için kılınan cami bulunduğu gibi sıla-ı rahim için de bir yer bulunmuyorsa da mü’minin karakteri olması gerekir sıla-ı rahim. Ve bu karşılıklıdır. Yani torun dedeyle yoğun bir şekilde ilgilenmesi gerektiği gibi dedenin de yoğun bir şekilde torunla ilgilenmesi gerekir. Yani tek taraflı sıla-ı rahim olmaz. Ne gibi? Herkese Allah namaz emrettiği gibi herkese sıla-ı rahimi de emretmiştir. Ama taraflardan bir tanesi sıla-ı rahimle ilgilenmiyor, soğuk bakıyor; “Beni ilgilendirmez!” diyecek o mü’min. Neden? Bana Rabbim ezanı duyurduğunda “Camiye gel.” buyurduğu gibi aynı şekilde ona da “Sen de namaza git.” buyurdu. O da gider, gitmez; ben ilgilenmem. Bana “Sıla-ı rahim yap.” dedi. Ben yaparım, onun yapıp yapmadığı onun bileceği iş.
Bir sahabi Efendimiz sallallahu aleyhi ve selleme sormuş: “Ya Resûlullah. O bana gelmiyor, ben yine ona gideceğim mi?” Buyurmuş ki: “Evet gideceksin. Senin vazifen o. Sen vazifeni yap, onun yapıp yapmadığına karışma”. Ta ki sıla-ı rahim bir harama sebep olacak, bir kötülüğe sebep olacak sonuçlar doğuracaksa elbette onu erteleriz.

Velhamdülillahi Rabb’il âlemîn.

Nureddin Yıldız

FETVA ETİKETLERİ


Sıla-i rahim